Opozicioni odbornici u Beogradu: Šapić nije nikad čekao na autobuskoj stanici kad hvali javni prevoz

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić očigledno nije nikad bio na autobuskoj ili tramvajskoj stanici kad tvrdi da je gradski javni prevoz sada bolji nego ikada, iako je taj sistem urušen i neodrživ, a da bi se popravio neophodna je smena ove vlasti, poručili su danas odbornici Zeleno-levog fronta i Demokratske stranke.

.

“Na stanicama je i dalje mnošto građana koji čekaju prevoz, ne znaju kada će stići na posao. Kao revolucionarne se predstavljaju odluke da autobusi budu čisti, da leti imaju rashladne uređaje a zimi za grejanje. Ovo su dometi vlasti Srpske napredne stranke (SNS) i Socijalističke partije Srbije (SPS)”, istakla je odbornica Zeleno levog fronta Natalija Stojmenović na zajedničkoj konferenciji za novinare sa odbornicima Demokratske stranke.

Stojmenović je rekla da će prvi koraci organizacije čiji je član, posle promene ove gradske vlasti, biti sprovođenje “nove vizije” javnog gradskog prevoza.

“To znači da se najdalje za 30 minuta stiže od kuće do posla, uvođenje brzih linija u pojedine delove grada, sprovođenje revizije štetnih ugovore ove gradske vlasti. Ne mogu da prevoze tramvaji koji su stariji od polovine građana”, rekla je Stojmenović.

Ona je navela da SNS i SPS koriste glasove sa izbora kako bi posle razmišljali o koristi za privatnike, a da glasove građani treba da daju “da bismo živeli u funkcionalnom gradu”.

Prema njenim rečima, “model ponašnja ove vlasti je prepoznatljiv, toliko urušavaju sistem javnih usluga da bi ih vodili u privatizaciju kao jedino rešenje, što se videlo i kod otvaranja privatnih vrtića”.

Odbornik Zeleno levog fronta Dušan Pavlović je rekao da je smanjenje cena prevoza pozitivno, za šta se ta organizacija zalaže od ranije, ali način kako je sistem javnog gradskog prevoza postavljen nije održiv.

On je podsetio da ta organizacija predlaže mere koje bi učinile javni gradski prevoz efikasnijim ali istovremeno i nezavisnijim od subvencija i odluka gradskih funkcionera, takođe i da “žute trake” budu šire, da se više ulaže u šinski saobraćaj.

“Nephodno je motivisati građane da češće ‘izađu iz auta’ i koriste javni prevoz, koji će posle ove vlasti sigurno biti bolji, da pešače i voze bicikle. Imaćemo i bolji vazduh”, rekao je Pavlović.

Odbornica Demokratske stranke Tanja Cakić je navela da je ugovorom Grada predviđena nabavka uniformi za kontrolore u gradskom prevozu u vrednosti od 300 000 evra, a “koliko je to preplaćeno može pokazati jednostavna računica jer ista količina koju bi naručili preko ‘Hugo bosa’ bila bi jefitinija oko 100 000 evra”.

Prema njenim rečima, generalni zaključak o postojećem sistemu javnog gradskog sistema jeste da “neće rešiti aktuelne probleme – dotrajalost vozila, manjak vozača, neredovne polaske, velike gužve”.

Odbornik Demokratske stranke Milan Aleksić je podsetio na velika dugovanja preduzeća za javni gradski prevoz i visoka izdvajanja za to preduzeće iz budžeta, napominjući da građanima ne treba vlast koja ne uspeva da im pruži ovu usluga, jednu od najvažnijih u gradu, “žilu kucavicu”, pa je treba promeniti.

“Sada u ovom preduzeću ima 6,8 zaposlenih na jedno vozilo, manje je 300 vozača od potrebnog broja, ali je i dalje trend zapošljavanje netrasportnog osoblja. Nije ni čudo da odlaze vozači, kad su im uslovi rada i plate neadekvatni”, ocenio je Aleksić.

Pogledajte celu konferenciju za medije: